Vaak is de receptionist(e) het eerste contact dat een bezoeker of beller met een organisatie krijgt. Niet voor niets wordt de receptionist(e) het visitekaartje van de organisatie genoemd. Daarom worden de nodige eisen aan een receptionist(e) gesteld. Dat is de reden dat we in onze cursus receptioniste vaardigheden veel aandacht besteden aan de communicatie via de balie en de telefoon.

Inhoudsopgave

Communicatie
Luisteren
Empathie
De receptioniste als visitekaartje
Uiterlijke verzorging
De werkzaamheden van de receptioniste
Het telefoongesprek
Telefoonalfabet Nederlands
Telefoonalfabet Internationaal
Doorverbinden/c.q. wachten
Een slecht telefoongesprek
Gespreksnotitie
Documentatie
Via de computer opzoeken
Inspreken telefoonbeantwoorder
Crisis telefoon
De receptieruimte
Wisseldiensten
Klachtenbehandeling

Duur: circa 16 uur – studiebelasting 2 uur per week in onze locatie
Doelgroep: iedereen die zich wil bekwamen in dit vak ten behoeve voor het huidige of toekomstige werk
Vooropleiding: LBO
Kosten: € 300,00 (inclusief lesmateriaal)
LCT is officieel geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs waardoor er geen BTW berekend wordt over beroepsgerichte opleidingen.
Wij berekenen GEEN inschrijfgeld!!

Inschrijven